Ana içeriğe atla

ÖNCE BİR BENİ TANIYIN :)


Hayatı ve yaşadıklarını anlamaya çalışan biri... Biraz şair ruhlu, biraz minik filozof, biraz çocuk, biraz da yaşlı biri...



Özgeçmiş İsterseniz, buyurun: 😊

1981 yılında İstanbul’da doğan Fulya, Anadolu Üniversitesi Sosyoloji bölümünden 2007 yılında mezun oldu. Ortaokul yıllarından başlayan felsefe, psikoloji, sosyoloji ve sanat tutkusu her yıl artarak devam etti. Lisans tezini “90 Sonrası Türkiye’de Şiirin Popülerleşmesi” adlı çalışmasıyla verdi ve bu çalışma, “Koridor” ve “Lacivert” dergilerinde yayınlandı. Anadolu Üniversitesi’nin düzenlediği “Çağdaş Sanatlar Sosyolojisi” programının sertifikasını aldı. 2004 yılından itibaren 5 yıl boyunca, Şair Çıkmazı adlı edebiyat dergisinde şiirleri yayınlandı ve aynı dönemde, derginin Eskişehir temsilciliğini yaptı. Mezun olduktan sonra, iki yıl dershanelerde, rehberlik ve felsefe grubu öğretmeni olarak görev yaptı. 2011 yılında Osmangazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğrencilere “İnsan ve Toplum Bilimi” dersi verdi. 2011 yılında Dumlupınar Üniversitesi'nde Sosyoloji Anabilim Dalında Yüksek Lisans öğrenimini bitirdi. Master tezi olan “Çocukluk, Oyun ve Oyuncak: Sosyo-kültürel Bir Analiz” adlı çalışması, 2012’de İkinci Adam Yayınları tarafından yayınlandı. 3 yıl önce Empatika Çocuk Doğa, Sanat, Bilim ve Felsefe Atölyesi'ni kurdu. Bu atölye ile Türkiye'de ilk kez dört anadalı çocuklar için bir araya getiren kurum açılmış oldu. Şu an bir yandan çocukların doğa, sanat, felsefe ve öykü atölyelerinin moderatörlüğünü yapmakta, bir yandan da doktora öğrencisi (felsefe) olarak eğitim hayatına devam etmekte... Evli ve bir sürü çocukla mutlu... 😊 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk ve Felsefe

Çocuklar, "şeyler hakkında farklı düşünme biçimlerine" yetişkinlerden daha açıktırlar. Yetişkinler, düşünmeyi farklı şekillerde deneyimlemeyi çok zor bulabilir. Ayrıca, yetişkinlerin alternatif düşünce tarzlarına yatkın olma olasılığı daha azdır. Bunun nedeni, biz yetişkinlerin erken yaşta kazandığı kalıp yargılardır. Bunlar kendi içimizde sorgulanıp doğru değerlendirilmediği sürece de yargı olarak kalırlar. Bu nedenle, erken yaşta çocukların "felsefe" ile, "felsefe yapma"ile tanıştırılmaları önemlidir. Her şeyden önce felsefe, çocukları bağımsız düşünürler olmaya ve kendileri için cevap aramaya teşvik eder. Bu açıdan Çocuklar İçin Felsefe,  çocukların merak duygusunu geliştirerek büyük bir fırsat sunmaktadır; büyük sorular sorma ve bağımsız düşünebilme yeteneklerini geliştirme... Felsefe, çocuğun zaten var olan merak duygusunu harekete geçirir ve geliştirir. Bir çocukta derin bir hayretle şaşkınlık, öğrenme için hayat boyu sürecek bir tutkuya y...

Stoacı Romalı filozofların öğretileri, depresyon konusunda bize yardımcı olabilir!

Depresyon günümüzde yükselişte. Dünya Sağlık Örgütü tarafından yürütülen bir çalışma, depresyonun on yıl gibi kısa bir sürede yüzde 20 oranında artış gösterdiği yönünde. Ben bir üniversitede çalışıyorum. Bazılarıburanın keyifli ve enerjik bir yer olduğunu düşüyor olabilir; ama öyle değil, yorgunluk ve tükenmişlik artmış gibi duruyor. Hatta ben bile bu ortamda bulunmaktan zaman zaman sıkılabiliyorum. Eskiçağ felsefesi okumuş ve Stoacılık üzerine araştırmalar yapmış biri olarak, Roma imparatoru, Stoacı Marcus Aurelius ve eski bir köle olan Stoacı felsefe hocası Epiktetos ile teselli buluyorum. Bu eski düşünürlerin depresyonla mücadele konusundaki önerileri neydi peki? Elbette profesyoneller tarafından tedavi edilmesi gereken ciddi sağlık meselelerini buraya eklemek zorunda kalırsam, hepimizin ara sıra hissedebileceği sıradan bir tükenmişlik sendromundan ve depresyondan farklı bir konu konuşuyor olurduk. Stoacılık nedir? Stoacılık evrenin doğal varoluşuyla bütünlük içinde yaş...

Çocuklar İçin Felsefe (P4C): “ BeN Ve Sen Güzelce Tartışıp Anlaşıyoruz”

Çocuklarla Felsefe oturumlarında kullanmak üzere bir sloganım var: “ B e N V e S en G üzelce T artışıp A nlaşıyoruz” Çocuklara bu slogandaki belirgin yazılan harflerin birer şifre olduğunu ve her şifrenin başka bir kapıyı açtığını anlatıyorum. Bu şifreler, Çocuklar İçin Felsefe oturumlarını yürütmenin olmazsa olmaz anahtarları… Bir şey okuduklarında, dinlediklerinde veya izlediklerinde bu harflerden birini veya çoğunu kullanmayı deneyerek aslında felsefe yapmayı deneyimlemiş oluyorlar. B :        Bu ne anlama geliyor? : Problem nedir? N:       Neden? Ne sebeple? Sebebi “haklı sebep” yapan nedir? V:       Varsayımlar / Neyi varsayabiliriz? / Gördüklerimiz, düşündüklerimiz, söylediklerimiz,            tartıştıklarımız varsayımlarımızı nasıl etkiliyor? S:         Sonuçlar / Çıkarabileceğimiz “sonuçlar” nelerdir? G:...