Ana içeriğe atla

koronodankalan


Dünyada milyonlarca insan açlıktan öldü, doğal yaşam katliamları oldu hiç korkmadık...
Doğal tarım bitti; naylon sebze meyve yedik, hiç korkmadık. Küresel ısınma, iklim değişikliği dediler, hiç korkmadık. Onlarca hayatımızı ve dünyamızı tehdit eden şey oldu ama biz hiç korkmadık!...
Korkmadık çünkü "nasıl olsa bana dokunmaz" dedik, "benimle ilgisi yok" dedik. Ötekinindi hep bu sorunlar... Dünya benim, senin değildi; orada öylece duran bir yerdi sanki... Ya da "öyleyse de ben böyle yaparım, o n'aparsa yapsın" dedik. Ne de olsa eşit değildik; herkes ulaşabildiği kaynaklar kadar yaşar giderdi işte...

Çin'deki minicik bir virüsün, tüm dünyaya yayılması belki bi  düşündürür bize hepimizin aynı dünyanın canlıları olduğumuzu; hepimizin birbirini nasıl da etkileyebildiğini; sen burada kanat çırparken diğer kıtada kuşların ölebildiğini...

Ölüm oranı bu kadar düşük olmasına rağmen bu virüsten korkuyoruz; çünkü sen-öteki dinlemiyor hızla yayılıyor, dünyadaki herkes virüse eşit uzaklıkta... Aramızdaki farklılıkların bir önemi yok... Aynı şeyden korunmak için aynı hareketlerde bulunmamız yeterli; elleri yıka; ağzına, burnuna, gözüne sürme... Şu aralar herkes eşit...

Koronavirüs, Çekirge istilası ve beklenen göktaşı... Düşünüyorum... Acaba başına yağan/yağacak olan bunca taş'tan sonra aklı başına gelir mi insanın?...


#koronavirüsgünlüğü #bidüşündümde #koronavirüs

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk ve Felsefe

Çocuklar, "şeyler hakkında farklı düşünme biçimlerine" yetişkinlerden daha açıktırlar. Yetişkinler, düşünmeyi farklı şekillerde deneyimlemeyi çok zor bulabilir. Ayrıca, yetişkinlerin alternatif düşünce tarzlarına yatkın olma olasılığı daha azdır. Bunun nedeni, biz yetişkinlerin erken yaşta kazandığı kalıp yargılardır. Bunlar kendi içimizde sorgulanıp doğru değerlendirilmediği sürece de yargı olarak kalırlar. Bu nedenle, erken yaşta çocukların "felsefe" ile, "felsefe yapma"ile tanıştırılmaları önemlidir. Her şeyden önce felsefe, çocukları bağımsız düşünürler olmaya ve kendileri için cevap aramaya teşvik eder. Bu açıdan Çocuklar İçin Felsefe,  çocukların merak duygusunu geliştirerek büyük bir fırsat sunmaktadır; büyük sorular sorma ve bağımsız düşünebilme yeteneklerini geliştirme... Felsefe, çocuğun zaten var olan merak duygusunu harekete geçirir ve geliştirir. Bir çocukta derin bir hayretle şaşkınlık, öğrenme için hayat boyu sürecek bir tutkuya y...

Stoacı Romalı filozofların öğretileri, depresyon konusunda bize yardımcı olabilir!

Depresyon günümüzde yükselişte. Dünya Sağlık Örgütü tarafından yürütülen bir çalışma, depresyonun on yıl gibi kısa bir sürede yüzde 20 oranında artış gösterdiği yönünde. Ben bir üniversitede çalışıyorum. Bazılarıburanın keyifli ve enerjik bir yer olduğunu düşüyor olabilir; ama öyle değil, yorgunluk ve tükenmişlik artmış gibi duruyor. Hatta ben bile bu ortamda bulunmaktan zaman zaman sıkılabiliyorum. Eskiçağ felsefesi okumuş ve Stoacılık üzerine araştırmalar yapmış biri olarak, Roma imparatoru, Stoacı Marcus Aurelius ve eski bir köle olan Stoacı felsefe hocası Epiktetos ile teselli buluyorum. Bu eski düşünürlerin depresyonla mücadele konusundaki önerileri neydi peki? Elbette profesyoneller tarafından tedavi edilmesi gereken ciddi sağlık meselelerini buraya eklemek zorunda kalırsam, hepimizin ara sıra hissedebileceği sıradan bir tükenmişlik sendromundan ve depresyondan farklı bir konu konuşuyor olurduk. Stoacılık nedir? Stoacılık evrenin doğal varoluşuyla bütünlük içinde yaş...

Çocuklar İçin Felsefe (P4C): “ BeN Ve Sen Güzelce Tartışıp Anlaşıyoruz”

Çocuklarla Felsefe oturumlarında kullanmak üzere bir sloganım var: “ B e N V e S en G üzelce T artışıp A nlaşıyoruz” Çocuklara bu slogandaki belirgin yazılan harflerin birer şifre olduğunu ve her şifrenin başka bir kapıyı açtığını anlatıyorum. Bu şifreler, Çocuklar İçin Felsefe oturumlarını yürütmenin olmazsa olmaz anahtarları… Bir şey okuduklarında, dinlediklerinde veya izlediklerinde bu harflerden birini veya çoğunu kullanmayı deneyerek aslında felsefe yapmayı deneyimlemiş oluyorlar. B :        Bu ne anlama geliyor? : Problem nedir? N:       Neden? Ne sebeple? Sebebi “haklı sebep” yapan nedir? V:       Varsayımlar / Neyi varsayabiliriz? / Gördüklerimiz, düşündüklerimiz, söylediklerimiz,            tartıştıklarımız varsayımlarımızı nasıl etkiliyor? S:         Sonuçlar / Çıkarabileceğimiz “sonuçlar” nelerdir? G:...